Klachten
KLACHTEN
​
STAP 1. KLACHT MELDEN AAN DOCENT
Als u een klacht of opmerking heeft, bespreek dit dan meteen met uw docent.
​
STAP 2. KLACHTENCOÖRDINATOR StICG
Als u er onverhoopt toch niet uitkomt met de betrokkene(n), kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij onze klachtencoördinator. Uw klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld.
Zij zal u een luisterend oor bieden en zo nodig bemiddelen tussen u en de docent. Samen zoeken jullie naar een passende oplossing.
Wij zullen binnen vijf werkdagen op uw klacht reageren. Wij zullen de klacht binnen een maand hebben behandeld, met maximaal twee extra weken voor aanvullend onderzoek. U kunt onze klachtencoördinator benaderen door een mail te sturen naar info@sticg.nl
​
STAP 3. EXTERNE KLACHTENFUNCTIONARIS
Is uw klacht behandeld door onze klachtencoördinator, maar bent u niet tevreden? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Dit is een bemiddelaar tussen de klager en de aangeklaagde. De klachtenfunctionaris kan u helpen bij het formuleren van uw klacht. Daarnaast kan hij u ook informeren over de te volgen procedure en de voortgang hiervan. Met uw instemming kan hij medewerkers van de stichting horen.
De contactgegevens van de heer Ewalts zijn:
De heer H. Ewalts
E-mail: klachtenfunctionaris.he@gmail.com
Adres: Rivium Quadrant 2, 2909 LC Capelle aan den IJssel
​
GESCHILLENCOMMISSIE [toekomstig, in aanvraag]
Mocht u onverhoopt ontevreden zijn over onze dienstverlening en/of het onderwijs, dan heeft StICG een toegankelijke klachtenregeling. We proberen graag eerst met u tot een oplossing te komen. Wanneer dit niet lukt, dan kunt u terecht bij onze externe klachtenfunctionaris. Indien u er zowel met ons als met de externe klachtenfunctionaris niet uit komt, dan kunt u een beroep doen op de externe Geschillencommissie.
​
De Geschillencommissie kan en zal een beslissing vellen over de zaak en/of personenschade die betrekking hebben op de totstandkoming of de uitvoering van de gesloten overeenkomst tussen u en Faceland. De Geschillencommissie brengt na een gewogen afstemming en onderzoek een bindend advies uit of bevordert een schikking tussen de klager en StICG.
StICG is aangesloten bij de landelijk opererende ‘De Geschillencommissie’ (Postbus 90600, 2509 LP Den Haag www.degeschillencommissie.nl).
​
De Geschillencommissie voldoet aan de erkenningseisen van de Nederlandse overheid. Dit betekent dat u kunt rekenen op een goede procedure en een onpartijdige beslissing.
Let er wel op dat u bij de aanvang van een geschillenprocedure klachtengeld verschuldigd bent. Afhankelijk van de uitkomst en het advies, krijgt u dit bedrag weer terug.
Voor meer informatie kunt u direct contact opnemen met De Geschillencommissie of met onze interne klachtencoördinator.
Stichting Integratie Cosmetische Geneeskunde
Rivium Quadrant 2
2909 LC Capelle aan den IJssel
​
​De StICG heeft geen winstoogmerk.
Bestuur en toezicht volgen de Governancecode Zorg 2022.